Spousta plateb, trvalých příkazů, inkas. Odchozích transakcí je tolik, že se v tom ztrácíte. Jak mít všechno pod kontrolou? Celkem snadno, čtěte dál.
Základem je mít 2 běžné účty: hlavní a vedlejší. Dnes, v roce 2017, oba klidně zdarma (viz #1 FinTip).
Na hlavní účet vám každý měsíc přijde mzda a z té pak pošlete součet všech pravidelných plateb na vedlejší účet. HLAVNÍ účet zároveň používáte na běžné potřeby, jako jsou platby u obchodníka, výběry v hotovosti, jednorázové příkazy apod.
Vedle toho máte připravený VEDLEJŠÍ účet, z něhož vám odcházejí všechny trvalé příkazy a inkasa (např. splátky úvěrů, náklady na bydlení, tvorby rezerv, platby za pojištění a ostatní pravidelné výdaje.).
V čem je síla?
- Musíte si hlídat pouze jednu souhrnnou platbu (součet pravidelných plateb) z hlavního účtu na vedlejší účet. Ideálem je, když máte i pro tuto platbu nastavený trvalý příkaz.
- Máte přehled v odchozích transakcích – z vedlejšího účtu vám odchází všechny pravidelné platby a nic jiného.
- Jste v klidu, protože víte, že je vše zautomatizováno. Nic nemusíte hlídat. Na nic nezapomenete.
- Zůstatek na hlavním účtu (po odeslání souhrnné platby na vedlejší účet) vám jasně řekne, kolik v daném měsíci můžete utratit.